Vinduet Øvrigt personale

I vinduet kan du rette og oprette andre medarbejdere end lærere. Du kan udover at registrere generelle oplysninger som navn og adresse registrere ansættelsestidspunkt, personalegruppe mv.v samt f.eks se medarbejderens kalender.

Felter

Initialer: Medarbejderens initialer identificerer en medarbejder entydigt. Initialer kan maks. være 4 tegn langt.

Personnummer: Medarbejderens personummmer kan evt. angives som et erstatnings-cprnummer, hvis det rigtige ikke kendes. Efter personnummerfeltet kan der i nogen tilfælde vises en rød stjerne. Stjernen angiver at personnummeret er ugyldigt i forhold til adresseopslagsfunktionen. Nederst i vinduet, med rød skrift, vil det årsagen til ugyldigheden fremgå.

Telefon, prv.: Medarbejderens private telefonnr.

Telefon, alt.: Angiv et alternativt telefonnummer.

Telefon, mobil: Angiv mobiltelefonnummer

Telefon, arbejde: Angiv medarbejderens arbejdstelefonnummer.

Ansættelsesdato: Angiv dato for medarbejderens ansættelse.

Fratrædelsesdato: Angiv evt. dato for medarbejderens frætrædelse.

E-mailMedarbejderens e-mail adresse.

Grupper: Angiv hvilke personalegrupper, en medarbejder skal tilhøre. Brug evt. Vis muligheder knappen til at vise mulige personalegrupper. Flere personalegrupper adskilles med blank tegn.

Titel: Den titel, der f.eks skal anvendes på breve til medarbejderen.

Ansættelsessted: Her angives medarbejderens primære ansættelsessted i form af en institutionskode (brug evt. Vis muligheder knappen til at vise mulige institutioner).

Afdeling: Her angives den afdeling medarbejderen primært er tilknyttet (brug evt. Vis muligheder knappen til at vise mulige institutioner). Feltet er kun aktuelt for centre med mere end en afdeling.

Bemærkning: Fritekst til relevante bemærkninger.

Rammen "Brugernavne"

Her er 2 sæt af brugernavn og tilhørende kodeord. Sæt 1 kan f.eks. bruges til oplysninger om medarbejderens adgang til skolens Intranet, sæt 2 til tilsvarende om adgang til f.eks. SkoleKom eller andet. Felterne kan importeres fra en fil via Importer brugernavne, som findes i System-menuen.

Lås adresseoplysninger i forhold til adresseopslagsfunktion

Her kan du angive hvorvidt adresseoplysninger skal være låst i forhold til adresseopslags batchkørslen, dvs ikke opdateres under batchkørslen. Adresseoplysningerne kan fortsat rettes manuelt.

Videregiv oplysninger: Her kan du angive om medarbejderen har givet tilladelse til at videregive de oplysninger, der er registreret i LUDUS.

Adresseoplysninger sidst opdateret:

Her kan du aflæse hvornår kursistens adresseoplysninger sidst er blevet opdateret med det automatisk adresseopslag.

Funktioner

Kalender: Viser medarbejderens kalender

Kalenderaktiviteter: Opret og ret kalenderaktiviteter

Hent/Opdater adresseoplysninger

Henter de aktuelle adreseoplysninger på baggrund af personnummeret. Adresseoplysningerne bliver ikke opdateret hvis personen har adressebeskyttelse i det centrale CPR-register.

Kan kun anvendes hvis du har købt en adgang til adresseoplysningerne af CSC Scandihealth.

Udskift nøglefelter: Udskift nøglefelterne Initialer og Personnummer.