EUD-Beviser: Svendebreve
På fanen 'Svendebreve': kan man oprette og indberette svendebreve, herunder fag og karakterer.
For at oprette et svendebrev, skal der vælges et skoleforløb og herefter den elev som man ønsker oprette svendebrev for og klik på knappen 'Opret'.
Der kan kun oprettes svendebrev for én elev ad gangen.
Der kommer en dialogboks, hvor der man skal udfylde:
●
|
'Navn på underskriver': Typisk formanden fra Det Faglige Udvalg.(Navnet gemmes til andet navn skrives) |
|
●
|
'Bevisdato': Dato for udstedelse af bevis (Bevisdato gemmes indtil anden dato skrives) |
|
●
|
'Afdeling': Systemet foreslår automatisk afdeling fra elevforløb. Denne vil blive gemt, til der vælges en anden afdeling. |
|
●
|
'Opret karakter': Der skal oprettes de typer af fag som står på svendebrevet, hvorefter der kan vælges karaktertype. |
Når svendebrevet(ene) er oprettet, klikkes på knappen 'Indsend' og beviserne sendes til EUD-eksamensdatabasen.
Knappen 'Fag': Her kan du oprette de fag hvor der skal indrapporteres karakterer på, angive evalueringsform og karakterværdi til brug for når du opretter svendebreve.
Bemærk:
Ved indsendelse af svendebreve til EUD-bevisdatabasen kræver STIL, at hvis skolen har flere afdelinger, så skal den relevante afdeling fremgå af indberetningen.
Afdelingen skal være oprettet i Børne- og Undervisningsministeriets Institutions-register. Denne opsætning foregår vis LUDUS System del
Hvis skolen kun har ét hovednummer (den juridiske institution), skal hovednummeret fremgå af indberetningen.