Elevdatabasen

AdgangAdgang-  forudsat systemadministrator har tildelt dette menupunkt til en brugergruppe du tilhører - hvis du er administrativ medarbejder

 

I menupunktet Elevdatabasen vises en selvstændig log til brug for at gemme sendte indberetninger til elevdatabasen. Loggen indeholder alle sendte beskeder og tilhørende svar. 


På log-oversigten kan brugeren også se eventuelle fejl, hvor der måske skal rettes op på data.

 

 

Indberetningen


Der indberettes kursister, som har en kursistuddannelse i LUDUS Suite. Det vil sige alle fuldtidsgymnasiale uddannelser.

 

Indberetningen skal sendes til STIL senest dagen efter, at ændringen træder i kraft, og registrering af fremtidige hændelser i LUDUS Suite bliver først send til Elevdatabasen den dag, de træder i kraft. Fx: hvis en kursist registreres som udmeldt om 3 dage, sendes denne udmeldelse først til Elevdatabasen den dag, den træder i kraft.

 

Generelt indberettes kun kursister hvor 
•    der er angivet en afdeling på kursistuddannelsen 
•    den angivne afdeling har 6 cifre
•    der kan udledes et trin for skoleperioden
•    kursisten har et officielt personnummer (Elevdatabasen modtager ikke erstatningspersonnumre)

 

 

Der sendes kun en indberetning til elevdatabasen, hvis der reelt er ændret noget på kursistens indberetning siden kursisten sidst blev indberettet.

 

 

Kun når alle de beskeder, som er sendt til Elevdatabasen er sendt afsted uden fejl, registreres at kørslen er kørt igennem.