Oprette og redigere konferencer

Øverst i oversigten over mine konferencer kan du oprette nye konferencer ved at klikke på det grønne plus . Læs om underkonferencer længere nede.

 

 

Du skal angive

  • Emne - dvs. den tekst der bruges til at identificere konferencen i oversigters
     

  • Formål (som indtil videre kun kan ses i dialogen til at oprette/redigere konferencen)
     

  • Type - en konference kan have en af følgende typer:

    • Opslagstavle
      En opslagstavle er beregnet til ensvejskommunikation - dvs. indlæg og dokumenter er tilgængelig for alle deltagere .
      Du kan ikke tilmelde dig en opslagstavle, men kan blive inviteret både som læser og som forfatter

    • Åben
      En åben konference kan ses af alle brugere af samme type som konferencens deltagerne - dvs. alle indlæg og dokumenter i konferencen kan læses af alle og alle kan tilmelde sig en åben konference som forfatter.

    •  Lukket
      En lukket konference og dens deltagere kan ses af brugere af samme type som konferencens deltagerne
      Kun konferencens deltagere kan læse indlæg og dokumenter i konferencen

    • Privat
      En private konference kan fra menupunktet Konference kun ses (og tilgås) af konferencens deltagere. MEN alle lærere og administrative medarbejdere der har adgang til menupunktet Konferenceadministration kan læse alt indholdet på alle konferencer - også de private.
       

  • Brugere - dvs. hvilke brugertyper der kan se konferencen og inviteres til at deltage i den

    • Elever/Kursister

    • Lærere

    • Administrative medarbejdere
       

  • Hold - hvis du er lærere eller administrativ medarbejder kan du knytte konferencen til et hold (eller et undervisningsmodul). Det betyder at modulets lærere og elever/kursister automatisk vil blive tilmeldt konferencen når kørslen Opret/ajourfør holdenes konferencer afvikles. Lærerne vil blive tilknyttet med rollen Administrator og elever/kursister med rollen forfatter.

 

 

Redigere konference

Hvis du er bestyrer - dvs. du har oprettet konferencen eller er administrator i den - kan du ændre alle ovenstående oplysninger

 

 

Opret underkonferencer

Hvis du er ejer eller administrator af en konference, kan du oprette underkonferencer til konferencen. Det gør du med mappeikonet i den lodrette værktøjslinje:

 

 

Du får så en dialog, som kan udfyldes ligesom ved oprettelsen af de almindelige konferencer. Dialogen er forudfyldt med samme konferencetype og samme brugertype som den konference, den oprettes under. Det er også kun muligt at invitere medlemmer blandt dem, som er medlem af den konference, som underkonferencen oprettes under.