Status på brugersynkronisering

AdgangAdgang-  forudsat systemadministrator har tildelt dette faneblad under menupunktet til en brugergruppe du tilhører -  hvis du er administrativ medarbejder

Dette menupunkt er kun relevant, hvis skolen benytter appen 'EG LUDUS Mobile'. 

 

De to faneblade i dette menupunkt er identiske med de to faneblade i LUDUS Web system under Indstillinger>>Komunikation med eksterne systemer>>Identity Provider (IdP)

 

Faneblad: Status

For at kunne logge ind i appen 'EG LUDUS Mobile', skal en LUDUS Web brugers brugeroplysninger synkroniseres med loginsystemet Keycloak, der fungerer som Identity Provider (IdP). På fanebladet Status kan man se, om en bruger afventer synkronisering, er synkroniseret eller er fejlet i synkroniseringen. Synkroniseringen kan fx fejle, hvis en bruger ikke har en mailadresse i LUDUS Web. 

Bemærk, at synkroniseringen fejler, hvis en brugers mailadresse ikke er unik.

 

Man kan vælge en eller flere brugere og klikke på knappen 'Synkroniser' for at synkronisere igen, hvis synkroniseringen tidligere er fejlet.

 

Faneblad: Brugere uden mailadresse

På dette faneblad kan man fremsøge kursister, lærere og administrative medarbejdere, der ikke har en mailadresse, og som derfor ikke kan synkroniseres til loginsystemet.