Konfiguration: DOP: Indberetning til VUC
Denne opsætning skal foretages af driftsoverenskomstparter, som benytter LUDUS Suite og skal indsende indberetning til VUC i forbindelse med FVU og OBU. VUC, som skal modtage indberetninger fra driftsoverenskomstparter, foretager opsætning i menupunktet Indberetning fra DOP
Hvis du er driftsoverenskomstpart til et VUC, skal du her angive de parametre, der er teknisk nødvendige for kommunikationen mellem hver enkelt af dine afdelinger og det VUC (eller de VUC'er), som afdelingen skal kunne indberette til.
For at oprette en sammenkobling mellem en afdeling og et VUC, skal du vælge knappen Rediger konfiguration og derefter Tilføj. Det giver dig denne dialog:
Mapning
I forhold til VUC er du ekstern udbyder, så i det første felt angiver du afdelingsnummeret for den afdeling, der skal kunne indberette til VUC. I feltet nedenunder angiver du det VUC, afdelingen skal kunne indberette til. Det er institutionsnumrene, der skal angives. Du har mulighed for at søge på institutionernes navne ved at benytte luppen . Fremsøgningen kan laves på basis af (en del af) navnet.
Du bør på forhånd sikre, at de nyeste data fra institutionsregisteret er indlæst.
Web service
De oplysninger, der skal angives her, skal du have modtaget fra det pågældende VUC.
-
Host: Dette er en web adresse, som fx kan være noget i retningen af: vucxxx.dk/ludusweb eller ludusweb.vucxxx.dk (bemærk: Der skal IKKE skrives protokol foran adressen)
-
Port: Skal kun udfyldes, hvis VUC’et udtrykkeligt har givet besked om det.
-
Brugernavn: Vær opmærksom på, at der skelnes mellem store og små bogstaver
-
Kodeord: Vær opmærksom på, at der skelnes mellem store og små bogstaver
Vigtigt: Kontrollér oplysningerne ved at klikke på knappen Test, inden du gemmer. Først hvis man får svaret: ’Ping test returnerede OK’ er forbindelsen i orden, og der må klikkes på OK. Pingtesten kontrollerer både den fysiske forbindelse og rigtigheden af adgangsoplysningerne.