Vinduet Systemindstillinger - fanen deltagerbetaling

På fanen angiver du oplysninger om kursisternes betaling for deltagelse på undervisningsmoduler.

Felter

Opkræv gebyr ved kursisternes optagelse på venteliste.

Marker, hvis der på dit center skal opkræves et gebyr, når en kursist optages på venteliste.

Forfaldsdato: Når kursisterne opkræves gebyr ved indskrivning på kurset sætter systemet en forfaldsdato på disse opkrævninger. Ved at udfylde dette felt, kan du bestemme forfaldsdatoen. Udfyld feltet på formen: +x, f.eks. +14, hvis du ønsker at forfaldsdatoen skal sættes til dags dato plus x dage. Udfyld feltet med en dato, hvis du ønsker at forfaldsdatoen skal være fast.

Kreditornummer: Her kan du angive dit kreditornummer, som er tildelt af DanskeBank. Kreditornummeret er nødvendigt for at du kan:

- udskrive en rapport med et FI-girokort. Vi har lavet subrapporten med FI-kortets oplysninger om kursisten. Subrapporten skal du selv indsætte i din egen rapport.

- indlæse FI-kort fra Danske Bank.

- kunne bruge subrapporten: SUB Giro.rpt i forbindelse med deltagerbetalinger. Endvidere er det nødvendigt for at kunne indlæse FIK-datafil fra Danske: Bank.

Gym Undervisning: Her skal du skrive standard prisen for deltagelse i Gym undervisning

Gym Selvstuderende: Her skal du skrive standard prisen for optagelse til en Gym prøve som selvstuderende

Åbent VUC Gym: Her skal du skrive standard prisen for deltagelse i Åbent VUC Gym undervisning

AVU Undervisning: Her skal du skrive standard prisen for deltagelse i AVU undervisning

AVU Selvstuderende: Her skal du skrive standard prisen for optagelse til en AVU prøve som selvstuderende

Åbent VUC AVU: Her skal du skrive standard prisen for deltagelse i Åbent VUC AVU undervisning

PGU-HoldHer skal du angive prisen for at deltage på et PGU-hold (Pædagogisk GrundUddannelse)

Rabat Gym: Her kan du angive en rabat til Gym undervisning. Rabatten gives ikke til det først tilmeldte hold, men til alle efterfølgende hold

Rabat AVU: Her kan du angive en rabat til AVU undervisning. Rabatten gives ikke til det først tilmeldte hold, men til alle efterfølgende hold. Bemærk der gives ikke rabat på følgende fagkoder, ligesom fagene ej heller medtælles når der gives rabat på øvrige fag:

101100 - Dansk 1

101210 -Dansk 2

101220 - Dansk 2

102110 - Matematik 1

102120 - Matematik 1

102210 - Matematik 2

102220 - Matematik 2

103000 - Engelsk basis

103110 - Engelsk 1

103120 - Engelsk 1

103210 - Engelsk 2

103220 - Engelsk 2

312100 - Dansk som andetsprog

Fra denne dato skal posteringer foreslåes oprettet i næste kursusår

Her skal du angive en dato på formen DDMM, altså en dag og en måned. Ved denne dato og fremefter vil systemet foreslå det næste kursusår ved oprettelse af manuelle posteringer. Værdien kan overstyres af den tilsvarende værdi på brugerindstillingerne, fanen kursist

Fælles for standard priserne gælder at systemet opkræver denne pris hvis der ikke er fundet en pris på undervisningsmodulet/eksamenmodulet eller fagkoden.

Gruppen Købstilbud til jobplan

AV18 takst: Angiver taksten, der skal benyttes til beregning af tilbud finansieringer med rekvirent AV18. Taksten findes i takstkataloget fra UVM og angives i årselevbidrag f.eks 79600.

Tekst: Teksten til AV18. Dette er en valgfri tekst som kan bruges til at se hvilket finansår taksten hører til. F. eks. FL2011

Tip

Når du ændrer en standardpris, vil alle efterfølgende posteringer blive foretaget med den nye værdi, mens allerede oprettede posteringer ikke ændres.

Relaterede emner

Vinduet Systemindstillinger

Vinduet Ryk kursister

Vinduet holdtilmelding

Vinduet regnskab