Kursistmapper
- Overordnet beskrivelse
- Konfiguration: Hvilke mapper vil skolen benytte
- Hvor benyttes kursistmapper
Overordnet beskrivelse
Begrebet kursistmapper dækker over en struktur til kategorisering af dokumenterne i kursisternes sagsdokumentarkiv.
For hver kursistmappe kan man tildele rettigheder til bestemte brugergrupper. En brugergruppe kan få tildelt retten til at læse dokumenter i mappen, til at lægge dokumenter ind i mappen, og til at slette dokumenter fra mappen. En bruger kan flytte et dokument fra en mappe A til en mappe B, hvis brugeren via medlemskab af brugergrupper har adgang til at slette dokumenter i A og til at lægge dokumenter ind i B.
Når der for den enkelte kursist lægges dokumenter i en mappe, kan kursisten selv se dokumentet i på fanebladet Dokumenter i menupunktet Kursist (hvis dette faneblad er medtaget ved menukonfigurationen for kursisterne i systemdelen).
LUDUS Web giver mulighed for at anvende følgende kursistmapper:
- Dokumenter til sagsbehandling
- Forsørgelsesgrundlag (denne mappe hed tidligere 'SU')
- Staminformation
- Studiegrundlag
- Tests OBU & FVU
- Undervisning
- Varsler
- Øvrige dokumenter
Konfiguration af kursistmapper – hvilke mapper vil skolen vil benytte
Den enkelte skole vælger selv ved konfigureringen, hvilke kursistmapper den vil bruge. Det er vigtigt på forhånd at overveje, hvilke kursistmapper der tages i brug. Systemet forhindrer, at skolen kan lukke for brugen af en given kursistmappe, hvori der for blot en enkelt kursist findes dokumenter.
Forslag til brug af de enkelte kursistmapper:
Kursistmappe |
Eksempler på indhold |
Dokumenter til sagsbehandling |
|
Forsørgelsesgrundlag |
|
Staminformation |
|
Studiegrundlag |
|
Tests OBU & FVU |
|
Undervisning |
|
Varsler |
|
Øvrige dokumenter |
|
Hvor benyttes kursistmapper
Kursistmapperne kan vises under menupunkterne Studievejledning og SU og Kursistadm og Kursist.
Når lærere og administrative medarbejdere åbner kursistens dokumentarkiv, får de kun adgang til de mapper, som de har fået tildelt rettigheder til via brugeradministrationen.
Kursistmapperne anvendes yderligere i forbindelse med
- Færdigbehandling af et gøremål, hvor kursisten har vedhæftet et dokument
- Sagsbehandling af en henvendelse fra en kursist, hvor der er medsendt et eller flere dokumenter
hvor de involverede dokumenter kan placeres i én af de kursistmapper, som brugeren har adgang til.
For lærer og administrative medarbejdere vises dokumenterne fordelt på faner svarende til kursistmapperne:
For kursisten vises dokumenterne i en liste: