Sager
AdgangAdgang hvis du er lærer eller administrativ medarbejder
Sager er et selvstændigt menupunkt for administrative medarbejdere og for lærere. For kursister findes sager på fanebladet Sager i menpunktet *Kursist, som også administrative medarbejdere og lærere kan tildeles adgang til. Har man adgang til dette faneblad, vil man desuden kunne se sagerne via fanebladet Fraværsoversigt i menupunktet Moduler. Begrænsning: Lærere kan kun se kursister, som de har en undervisningsmæssig tilknytning til.
Formålet med menupunktet er især at kunne få overblik over igangværende sager, som man er involveret i, enten direkte som person eller i kraft af medlemskab af personalegrupper.
Siden er opdelt i en venstre del med to (for administratorer tre) grundlæggende forskellige filtre/søgemuligheder (standardfiltre for ind- og udgående sager, samt detaljeret søgning mellem udgående sager, og den administrative søgning mellem alle sager), og en højre del, der viser de fremsøgte sager. Når man tilgår menupunktet, vises "Mine indgående sager" umiddelbart:
Det grønne plus øverst til højre kan bruges til også at få vist beskeder i "Mine indgående sager" og i "Min indbakke". Ellers ses beskeder kun i menupunktet Beskeder.
For hver sag vises følgende felter:
Oprettet |
Den dato, sagsakten er oprettet. | |
Fra |
Den bruger, der har oprettet sagsakten. | |
Emne | Sagsaktens overskrift med fed i første linje, efterfulgt af sagsaktens tekst i de næste linjer. | |
Ikonet benyttes til at afslutte en sag. Ikonet viser, hvem der har modtaget sagsakten. Ikonet benyttes til at slette sagsakten | ||
Afsluttet | Hvis sagsakten er afsluttet, vises datoen for afslutningen. Indtil da er feltet tomt. | |
Udløber | Visse sagsakter kan forsynes med en ekstra dato, der kan benyttes til fremsøgninger. Man kan i menupunktet *Kursist under Avanceret søgning >> Sager fremsøge sager, der har nået udløbsdatoen uden at være blevet afsluttet. | |
Type | Sagsaktens type, se nedenfor. | |
Vedrører | Den kursist og eventuelt det undervisningsmodul, som sagsakten er tilknyttet. Ved at klikke her kan man filtrere visningen, så kun sagsakter tilknyttet samme kursist vises. Generelt anbefales det dog at varetage selve sagsbehandlingen i menupunktet Kursist. |
En sag er kan være af en af typerne
Aftale
|
Benyttes til at angive en aftale, der er indgået med kursisten. Dette omfatter ikke de aftaler, dereventuelt er anført i kursistens studiebog. | |
Akt
|
En generel sagstype, som kan benyttes til sagsakter, der ikke er dækket af nogen af de øvrige typer. | |
Alarm
|
Fraværsalarmer sendt fra fanebladet Fraværsoversigt i menupunktet Moduler | |
Gult varsel
|
En af de to varselstyper, der kan opsættes i systemdelen og bruges ved varsling af kursister | |
Rødt varsel
|
En af de to varselstyper, der kan opsættes i systemdelen og bruges ved varsling af kursister | |
Samtale
|
Benyttes til at indsætte et referat af en samtale, der er afholdt med kursisten. | |
Studieaktiv
|
En faglærers angivelse af, at kursisten anses for studieaktiv i et modul, trods eventuelt fysisk fravær. | |
Udmeldelse
|
En markering af, at kursisten skal udmeldes fra modulet. Selve udmeldelsen sker fra kernesystemetved valg af Kursist >> Udmeld kursister efter varsling | |
Udmeldelsesfritagelse
|
Hvis denne sagsakt findes i en kursists sagsmappe (uden at være afsluttet), kan man undtage kursisten fra at blive udmeldt i forbindelse med behandlingen af frafald med den avancerede søgning "Frafald" i menupunktet Kursist. | |
Varslingsfritagelse
|
Hvis denne sagsakt findes i en kursists sagsmappe (uden at være afsluttet), kan man undtage kursisten fra at blive varslet i forbindelse med behandlingen af fravær med den avancerede søgning "Varselgrænser" i menupunktet Kursist. Indtil videre fritager en sådan sagsakt kursisten i alle moduler - vær varsom. |
Klik for at se eksempler på anvendelsen af de forskellige sagstyper i hjælpen til Sager i menupunktet *Kursist.